A keresőmarketing vagy SEM az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy növeljük vállalkozásunkat az egyre erősödő versenypiacon. Vállalkozások milliói versenyeznek ugyanazért a pillantásért a top hivatkozások között, amiket a keresőmotorok feldobnak. Az online hirdetés soha nem volt még ilyen fontos, és a keresőmotor-marketing a leghatékonyabb módja termékeink népszerűsítésének és vállalkozásunk fejlesztésének.

A keresőmarketing a vállalkozás marketingjének gyakorlata a keresőmotorok eredményoldalain (vagy SERP-eken) megjelenő fizetett hirdetések segítségével. A hirdetők olyan kulcsszavakra licitálnak, amelyeket az olyan szolgáltatások felhasználói, mint a Google és a Bing beírhatnak, amikor bizonyos termékeket vagy szolgáltatásokat keresnek, ami lehetőséget ad a hirdetőknek, hogy hirdetéseiket az adott keresési lekérdezések eredményei mellett jelenítsék meg.

Ezeket a hirdetéseket, amelyeket gyakran kattintásonkénti fizetős hirdetéseknek neveznek, többféle formátumban jelentethetőek meg. Egyesek kisméretű, szöveges hirdetések, míg mások, például a termékinformáció-hirdetések (PLA-k, más néven Shopping-hirdetések) inkább vizuális, termékalapú hirdetések, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy egy pillantással láthassák a fontos információkat, például az árakat és véleményeket.

A keresőmarketing legnagyobb erőssége, hogy lehetőséget kínál a hirdetőknek arra, hogy hirdetéseiket motivált vásárlók elé helyezzék, akik éppen abban a pillanatban készek vásárolni, amikor rákeresnek a termékekre és megnyitják a honlapot, amivel az első találatok között találkoznak. Ezt egyetlen más hirdetési médium sem tudja megtenni, ezért a keresőmarketing elképesztően hatékony módja vállalkozásunk növekedésének.

SEM versus SEO: Mi a különbség?

Általában a „keresőmotor-marketing a fizetett keresőmarketinget jelenti, egy olyan rendszert, ahol a vállalkozások fizetnek a Google-nak azért, hogy hirdetéseiket a keresési eredmények között jelenítsék meg.

A keresőoptimalizálás vagy a SEO azért más, mert a vállalkozások nem fizetnek a Google-nak a forgalomért és a kattintásokért; hanem azáltal, hogy a legrelevánsabb tartalommal rendelkeznek az adott kulcsszókereséshez, ingyenes helyet szereznek a keresési eredmények között.

Mind a keresőoptimalizálás, mind pedig a kereső marketing alapvető része kell, hogy legyen az online marketingstratégiának. A keresőoptimalizálás egy hatékony módszer az organikus forgalom növelésének javítására, míg a keresőmotor-hirdetések rendkívül költséghatékony módszert jelentenek a konverziók növelésére.